Tilbage

Suzuki GSF600 Bandit af H. Boldreel

Den er en Bandit, og den får dig til at føle at du er det samme!

Da jeg sidste forår, ville skifte min Motorcykel til en nyere model, begyndte jeg at kigge mig grundigt omkirng. HVad skulle det være, hvor stort og ikke mindst: hvor dyrt.

Jeg ville gerne have en Suzuki, da jeg bruger Sejr som værksted, og de er autoriserede Suzuki-forhandlere.

Jeg havde en XJ600 i forvejen, og synes det var en passende størrelse så det måtte det gerne være igen. Derfor faldt valget på en Bandit 600. Det skulle være med eftermonteret kåbe og centralstøtteben, da jeg ikke synes det er til at undvære.

Og da jeg tog til åbent hus, for at bestille den, viste det sig, at der stod en som havde kørt 4000km. Jeg spurgte Erik om han ville købe min XJ'er, hvis nu jeg ville have Banditten, og da han sagde ok, var det jo afgjort. Vi fik en kop kaffe og aftalte, at jeg kunne hente den i løbet af ugen. Ikke noget pjat der!!

Hvordan var det så at komme ud på sådan en Bandit? Det var bare noget der passede mig. Den er virkelig nem at køre på, ja den styrer faktisk helt af sig selv, og alt virker selvfølgelig som det skal. Og så lyder den som en Singer Symaskine hvilket fra min side er et kompliment

Det er ikke nogen racer, med over 100 heste, men når jeg kører på den, synes jeg den har de kræfter, som jeg skal bruge til overhaling og på langture med telt og bagage.

Der kan sættes bagagebærer og tasker på unden de store problemer, men jeg bruger dog bare bagsædet til bagagen, og spænde det fast til bøjlerne under sædet. Det virker glimrende også ved hastigheder over 110km/t gennem længere tid.

Jeg sidder godt i sædet, og kåben giver en rimelig dækning for fartvinden, men kan dog ikke gøre ens regndragt arbejdsløs ;-)

Kåben giver selvfølgelig også mere vindturbolens omkring hjelmen, men det er dog ikke generende for mig.

Instrumentering sidder på styret og er ganske overskuelig, f.eks. bliver man ikke distraheret af  benzin- måler, da den er sparet væk, men det er nu især et ur jeg manglede. Det har jeg rådet bod på ved at montere en Cykelcomputer (BC800) som ikke blot kan vise hvad klokken er, men også hastighed, ekstra triptæller, gennemsnits og maksimal hastighed, og "sadel-tid". Den har jeg stor glæde af. Hov hva' var det? Det var ligesom om jeg hørte  nogen der sagde "legebarn"  ;-)

Motor: 4-cylindret luft/oliekølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder
Slagvolume: 599 ccm
Boring/slaglængde: 62,6 mm - 48,7 mm
Tophastighed: 205 km/t
Acceleration: 0-100: 4,8 sek
Max. effekt: 77 hk ved 10.500 o/m
Karburator: 4stk 32 mm Keihin CV-kaburatorer
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerepladet kobling i oliebad. Kædetræk
Mål og vægt: Længde: 2090 mm. Sædehøjde:820 mm. Frihøjde:135 mm. Vægt:196kg

Bremser for: 2 stk. 290 mm skiver med flydende ophæng.
                     4-stemplede fast ophængte calipere
Bremser bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper
Dæk og fælge: For: 110/70-17 på 3,00" alufælg. Bag: 150/70-17 på 4,50" alufælg
Tankkapacitet: 19,0 liter, reserve 3,5 liter
Forbrug: 18 km/liter
Vægt/kraft-forhold: 2,54 kg pr. hk.
Tænding: Standard
Moment: 54 Nm ved 9500 o/m
Kølesystem: Luft-oliekølet

Tilbage